lördag 19 maj 2018

Det är mycket nu!

Så är jag åter tillbaka i Sverige och Eskilstuna. Det är så vackert i naturen att det nästan gör ont i både själ och hjärta. Allting blommar och är grönt. Ska nu byta sommarstuga så det är mycket att stå i. Idag skulle det först åkas på en ”Turfträff” i Västerås och då passade det ju bra att därefter besöka IKEA. (Turf är en typ av orientering där man går och tar kontroller utifrån en app, som är ett av mannens intressen). Sen var det dags att bära möbler och lådor till det nya fritidshuset. Hur klär man sig då en sån här dag? Ett par avklippta jeans och en rolig t-shirt med tryck som är inköpt på en marknad i Portugal. ”Be a flamingo in a block of pigeons” är trycket på, lite kaxigt kanske, men jag tyckte att den var kul, alltid retar det nån som jag brukar säga. Ett par örhängen i rosa åkte också på och sneakers från New balance. Full fart hela dan kan man lugnt säga. Jag avslutar med början av Kents låt ”Sverige, Sverige älskade vän.....”


Turf på gång!

Mitt alias i turfsammanhang! ;-)

Appen! 



Västerås domkyrka!

Blommande gullvivor!

Och syrener!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar