torsdag 20 december 2018

Back to the eighties!

Det här måste väl ändå vara återvinning! Köpte en påse garn på en second hand butik och fick för mig att sticka en riktig åttiotalströja. De börjar ju komma tillbaka dessa oversizetröjor, lite bylsiga med vida ärmar. Jag kommer så väl ihåg när alla satt och stickade på åttiotalet, på jobbet, bussen, tåget, ja överallt! Kanske kommer det tillbaka? Hur som helst! Jag hittade ett gammalt mönster och satte igång och resultatet kan ni se här, bara axelvaddarna som fattas. Känner mig riktigt nöjd, en tröja att gosa in sig i på kvällarna för det behövs här i den fuktiga och lite kyliga luften. Så nu är det bara att plocka fram stickorna ur era gömmor och sätta igång!



Originalet!

Har också varit på julmarknad och julkonsert! 



Till sist en liten bläckfisk, då Santa Luzia, där jag bor kallas för bläckfiskens huvudstad! 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar