fredag 13 juli 2018

Träsket!

Ja, det är faktiskt sant! Vi bor bredvid ett träsk här i Portugal. Det är inte så farligt som det låter, men vi kallar det för träsk. Det är egentligen en nationalpark som heter Ria Formosa med massor av fågelliv och ligger på Algarvekusten. När vi först hamnade här trodde jag inte att jag skulle gilla ”träsket” utan att jag skulle vilja ha direktkontakt med havet. Nu blev det inte så utan vi har direktkontakt med träsket istället och havet finns därutanför och jag tycker att det är toppen. Man kan ta sig till havet via en färja eller en kort promenad, vilket också är fantastiskt. Idag blev det en cykeltur till en liten restaurang en bit bort efter träsket som har blivit en favorit. Idag serverades bläckfisk som dagens, också en favorit. Min cykeloutfit då? Ett par svarta haremsbyxor från Desigual och en oversize t-shirt från Replay, ja sen var det ju cykeln och cykelhjälmen, men de fick inte vara med på bild. ;-) Till sist lite armband och ett fjäderörhänge. Ha en fin fredagkväll! 






Den supergoda bläckfisken!

En söt liten katt som ville smaka!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar