fredag 27 juli 2018

Nyvirkat!

Det här projektet har jag hållit på med ett bra tag. Jag har fått repa upp och göra om flera gånger, så till sist blev det liggandes, men så helt plötsligt så tog jag tag i det hela och den lilla tröjan blev äntligen klar. En virkad sak i natur och rosa. Jag känner mig rätt nöjd men får nog vänta lite med att använda den för det är rätt varmt nu. Men man gör ju allt för ”konsten” (fotot) och tar på den idag trots 32 grader, fast den är gjord av bomullsgarn och lite hålig så det är helt ok. När jag tillverkar mina projekt så utgår jag ofta från något mönster och jag kan rekommendera Garnstudios Dropsmönster som är gratis, finns mycket kul där att kolla in och man kan få många kreativa idéer. Den här tröjan kommer därifrån, men jag fick som sagt göra om några gånger innan jag blev nöjd! 
Ha en fin fredag i värmen! 








Jag och mannen leker ett med väggen! ;-) Vet inte om vi lyckas särskilt bra! Ha ha! 



Lite spännande konst från stranden Ilha de Tavira!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar