tisdag 9 oktober 2018

Snöa in!

Man kan ju snöa in på många saker och då menar jag ju så klart inte riktig snö. Jag snöar ofta in på en färg, som nu när jag har skaffat ett par stövletter i knalligt lila så har jag mina ”lila glasögon” på mig när jag skannar runt i butiker och på loppis. Det behöver inte vara några märkvärdiga plagg utan det är mera färgen som gör att jag kan få några idéer till en outfit. Idag blev det en hemmadag med svamprensnig, äppelmoskokning och annat nyttigt. Då tog jag fram den här tröjan i ljuslila som jag köpt på loppis och som var alldeles ny (prislappen satt kvar) lite stor i storleken vilket jag inte tycker gör nåt, huvudsaken är att jag är nöjd. Till den en lång svart trikåkjol som är såå användbar. Ett perfekt mysplagg en hemmadag, men kan lika gärna användas på fest. Tog också på ett par strumpbyxor i samma ljuslila färg som tröjan. Man kan ofta hitta strumpbyxor i olika kulörer på rea och då brukar jag slå till, man vet ju aldrig när de kan behövas? Till fotot hängde jag på mig ett par kitschiga örhängen som förstås var lila och mina fina stövletter. Så kan det gå till en vanlig hemmadag i Sibirien. (Stugan jag bor i heter så) Så våga utmana färg, snöa in på en så får ni se hur det går.





En nyttig lunch en hemmadag. Karl Johansvamp, mangold, rödbetor och fetaost. Mums! 

Har varit på Världens barn konsert där barnbarnet medverkade och med en ljussättning i lila förstås! ;-)

Hemmamys med min fjäderfilt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar