måndag 11 december 2017

Tjocktröja!

Jag tror aldrig att jag har haft så mycket nytta av tjocka tröjor som vintertid här i Santa Luzia. Morgon och kväll behövs det verkligen nåt varmt och even dagtid om man inte vistas i solen. Här har vi haft en riktigt stormig och regnig natt och då blir det riktigt rått, både inne och ute. Idag tog jag på en av mina egenhändigt stickade kabelmönstrade tröjor. Den är riktigt stor och mysig. Till den en fårskinnskrage och blanka svarta jeans. Det är kul med såna här lösa kragar som man kan variera med ungefär som en sjal och dessutom värmer de riktigt skönt. Pricken över i idag blev nog mina guldiga boots. Lagom klack så de går bra att promenera i. Tog också ett par guldiga stora örhängen för att knyta ihop säcken så här i juletid. ;-)

Lite höstlikt här också!



En snömaskin bakom julgranen till alla barns stora glädje!

Himlen är oskyldigt blå!



Välkommen hem till mig! En kitschig tomte pryder dörren! Ho ho!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar