torsdag 18 augusti 2016

Surströmming!

Surströmming är en av mina favoriter och idag är det sån lyx att jag ska få träffa mina gamla arbetskamrater på en liten surströmmingsskiva. Vad man än tar på sig så blir det ju lite lukt, men jag gillar ju lukten, men kanske inte när den sätter sig i kläderna (tur det finns tvättmaskin). Så jag började med ett par grå byxor från Lindex som ser lite klädda ut, men det känns som att ha på sig ett par tights. De är ankelkorta med slag nertill. Överkroppen fick på sig en lite längre top från Wera med nåt slags ormmönster och ovanpå den en lång svart stickad kofta. Dagens accessoarer, ett par örhängen med små bärnstenar som jag köpt för länge sen i Danmark. De får mig att minnas när barnen var små och vi letade bärnsten på stranden just där. Till sist ett par ljusbruna boots på fötterna. Jag gillar blandningen av grått, svart och brunt. Dags att öppna burken........

 


 

 
Det vattnas i munnen!
 
Burkarna öppnas!

Den vackra värdinnan!
 
 
Träffade en "sträng fröken" på skolgården idag med världens coolaste brallor!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar