torsdag 28 februari 2019

Vintage!

Som ni säkert redan vet så är jag barnsligt förtjust i att besöka second hand och loppisställen. Nu har jag hittat tre stycken i Portugal i närheten av där jag bor, vilka jag besöker med jämna mellanrum. Det är ju perfekt shopping att kunna återanvända flera gånger. Det är både billigt, bra för miljön och pengarna går ofta till något välgörande ändamål. Och råkar man köpa fel kan man ju alltid lämna tillbaka i någon återvinningslåda. Finns gott om sådana både här i Portugal och i Sverige. 
Dagens outfit är enbart second hand. Kjolen och blusen kommer från någon loppis i Eskilstuna, jacka och skor från Taviras second hand marknad. Kjolen är en favorit medan jag är mycket tveksam till den aprikosrosa mc-jackan i fejkskinn. Den kanske kan va kul nån gång, men jag känner mig inte helt nöjd. Så vi får se, den kanske hamnar inån vintagebutik så småningom. Så mitt råd till er alla! Gå på en loppisrunda med jämna mellanrum, man vet ju aldrig vad som väntar.......





En sorglig dag idag då vi måste återlämna vår lånehund till dess ägare. Det har varit såå kul att ha varit med hund igen, men vi kanske kan få låna henne ibland.

Är lite sugen på att slänga i lite färg i håret. Vad tror ni om detta? 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar