söndag 22 maj 2016

Morgonrock!

Började idag med att välja den här kimonon eller kanske heter det kaftan. (Det är ofta så det börjar, att jag utgår från ett plagg och bygger sedan på.) Köpte den förra året och tänkte använda den som resemorgonrock. Det är något med färgen och mönstret som ger den lite morgonrockskänsla. Blommönstret påminner om en gammaldags tapet. Så jag sydde om den lite, satte dit hällor och knytskärp, men trivdes aldrig riktigt med den. Så i år sprättade jag bort allt jag tidigare sytt dit och ska försöka använda den som det är tänkt för, får se hur det går. Under den en helsvart bas och svarta skinnespadrillos på fötterna. Örhängen och armband i mässing och ett långt halsband. Lånade också sonens vita jeansjacka som på mig är lite oversize. Jag tycker vanligtvis inte att det är snyggt med en kort jacka ovanpå något långt, men det här kändes rätt coolt. Slutligen en liten skinnväska med fransar som är perfekt storlek för plånbok, telefon och läppstift, "allt viktigt man behöver". Äntligen lite värme igen!



En svart bas. Perfekt att bygga vidare på.





Och solglasögon förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar