söndag 27 september 2015

Nu är det dags!

Idag är det äntligen dags för mig, Britt 54 år att starta min första blogg. Det är ju aldrig försent säger man. Det är min kära syster som har "tjatat" i flera år på mej att jag ska göra detta, så nu händer det! Varför då då? Jo, jag har ett stort (nästan sjukligt) intresse av kläder och stil och tänkte här dela med mig av mina tankar och idéer hur jag gör när jag klär mig både till vardag och fest. Jag brukar säga att det är bra när man köper nytt att det ska passa till både "fint och fult". När jag klär mig brukar jag gå efter fyra deviser, inget konstigt och säkert känt för de flesta, men här kommer de:

1. Bry dej inte om vad någon annan tycker, var modig och ta på dej det du gillar och tycker är snyggt.

2. Utgå alltid utifrån en sak, t.ex. en färg, ett plagg, skor, färg på nagellack (själv är jag förtjust i nagellack och färger).

3. Blanda gammalt och nytt, loppis med kvalitetsmärken.

4. Glöm inte accessoarerna, men överdekorera inte. Som exempel kan "fel" skor förstöra en hel outfit.

3 kommentarer:

  1. Kul! Du blir min första och antagligen den enda blogg jag vill följa. Heja heja! Kramar från Birgitta

    SvaraRadera
  2. Kul! Du blir min första och antagligen den enda blogg jag vill följa. Heja heja! Kramar från Birgitta

    SvaraRadera