fredag 4 december 2015

More is more!

Idag blev det likadant som igår. Det var skorna som blev huvudsaken. Mina orange boots började jag med, adderade ett par svarta jeans, en svart långärmad tröja och en glest stickad tröja i olika orange toner. Dagens smycken: bärnstensfärgat halsband och armringar. Slutligen en av mina favoritringar på fingret. Tog på min svartmelerade kappa och en orange hemstickad schal förstås. Man kan tycka att jag använder mycket smycken och jag gillar ganska stora sådana, men det är ingenting om man jämför med min förebild Iris Apfel. En kvinna över 90 år från NYC. Kolla in henne får ni se, hur cool som helst. Finns även en dokumentärfilm om henne som heter "Iris". Måste bara ses. Citat från henne är "More is more and less is a bore". Jag håller helt och fullt med. Nu är det bara att sätta sig framför brasan och vänta ut stormen Helga. 



Idag ville taxen Hvalle vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar